Norsk Turistutvikling

  • Hjem
  • Vi tilbyr
    • Utvikling av reisemål
    • Bærekraftig forretningsutvikling
    • Fritidsbolignæring
    • Tilgjengelighet for alle
    • Kurs og kompetanse
    • Spørreundersøkelser
    • Starte egen bedrift
    • Videreutvikle bedriften
    • Prosjekt- og prosessledelse
  • Kurs og konferanser
    • Fritidsboligkonferansen 2025
    • Kveldstreff på Maihaugen 25. mars
    • Seminar om bobilturisme onsdag 3. september
    • Kurset Bli en mer bærekraftig bedrift
  • Nettverk
    • Nasjonal klynge for campingnæringen
    • Norske fjellstuer og fjellhotell
    • Forum for fritidsboligkommuner
  • Publikasjoner
    • Camping
    • Campingvettregler
    • Hyttemagasinet for Lillehammerregionen
    • Andre publikasjoner
  • Blogg
  • Om oss
    • Ansatte
    • NTU Arktis
    • Miljø- og samfunnsansvar
    • Referanseprosjekter
    • Samarbeidspartnere
    • Håndtering av personopplysninger

Gjennomføring av gjesteundersøkelse

Foto:
Didrick Stenersen / Visit Oslo Region


Det sendes ut en epost til gjester etter endt opphold eller besøk, med link til undersøkelsen. Undersøkelsen besvares som en webbasert (online) undersøkelse. Bedriften sender selv ut epost med link til gjesteundersøkelsen, alternativt kan Norsk Turistutvikling AS sende ut epost til gjestene*.  En link til gjesteundersøkelsen kan også legges ut på bedriftens nettsider.

*) Dette betinger at Norsk Turistutvikling AS får tilsendt liste over epost til gjestene.

Hva kan gjesteundersøkelsen gi svar på?

Undersøkelsens primære oppgave er å få tilbakemeldinger fra gjestene på hva som fungerer bra og hva som bør endres i forhold til oppholdet eller besøket. Dette kan være alt fra markedsføring, booking, service til fysiske innretninger, adkomst osv.

Typiske spørsmål i en gjesteundersøkelse kan være:

  • Hvor fant gjesten bedriften? (Hvordan fikk gjesten vite om bedriften?)
  • Fikk gjesten den informasjonen som trengtes før ankomst?
  • Hvordan opplevde gjesten oppholdet (i forhold til service, fasiliteter, pris mv.)?
  • Ble forventninger til besøket innfridd?
  • Forslag til forbedringer?

Resultater

Vi sender et enkelt pdf-dokument med oppdaterte resultater etter avtale. Dette kan være en engangsundersøkelse, repeteres hver måned, kvartal, sesong eller år etter hva som er hensiktsmessig for bedriften/destinasjonen. Dersom det ønskes kan resultatene, mot et tillegg i prisen, legges i en PowerPoint eller det kan gjøres krysskjøring mellom aktuelle spørsmål. 

“Gjesteundersøkelsen har vært et meget bra middel for å få tilbakemelding, for deretter å forbedre vårt produkt.”
Gaute Rømo, Føllingstua Camping

Pris

Grunnpakke: Inntil 5 spørsmål + bakgrunnsinformasjon for gjesten**

  • Pris kr 7 500,-.
  • Pris pr. ekstra spørsmål: 1 000,-

**) Bakgrunnsinformasjon gjelder spørsmål om gjestens alder, bosted (fylke/land), type reise og reisefølge.

Prisen gjelder for gjennomføring av gjesteundersøkelsen i løpet av en periode på inntil 6 måneder. Det koster kr 3 000,- eks. mva. for hver nye 6 måneders periode (uavhengig av antall spørsmål) for videreføring av undersøkelsen med de samme spørsmålene.

Prisen gjelder for norsk utgave av undersøkelsen. Dersom det ønskes utgaver på engelsk, tysk, nederlandsk og eventuelt andre språk kommer det et mindre tillegg i prisen (be om pris).

Erfaring

Undersøkelsesopplegget er benyttet av mange reiselivsbedrifter over flere år og gir bedriftene viktige tilbakemeldinger for forbedring av produktet og grunnlaget for å øke inntektene.

Norsk Turistutvikling AS har gjennomført en rekke gjesteundersøkelser for mindre reiselivsbedrifter innen overnatting, servering og/eller aktiviteter. Det er mange måter å løse dette på, så ta kontakt så kan vi legge opp en tilpasset gjesteundersøkelse til en fast pris.

Tilbake til Gjesteundersøkelser

Ta kontakt hvis du ønsker mer informasjon.

Feil: Kontaktskjema ble ikke funnet.

Følg oss

Facebookinstagram

Kontakt oss

Adresse:
Norsk Turistutvikling A.S.
Fåberggt. 153 B, 2615 LILLEHAMMER
Telefon: 61 24 66 60
Mail: post@ntu-as.no

Våre ansatte

Norsk Turistutvikling AS

er rådgivere i reiseliv. Vi ble etablert i 1993 og er det eldste rådgivningsfirmaet innenfor reiseliv i Norge. Vi er et av Norges ledende kompetansemiljø innen reiseliv. Norsk Turistutvikling bistår reiselivsbedrifter, destinasjoner og offentlige aktører med rådgivning innen reiseliv. Vi gjennomfører analyser og vurderinger for å gi våre oppdragsgivere et best mulig beslutningsgrunnlag.

Copyright © 2025 · Norsk Turistutvikling AS

Accessibility by WAH