Det sendes ut en epost til gjester etter endt opphold eller besøk, med link til undersøkelsen. Undersøkelsen besvares som en webbasert (online) undersøkelse. Bedriften sender selv ut epost med link til gjesteundersøkelsen, alternativt kan Norsk Turistutvikling AS sende ut epost til gjestene*. En link til gjesteundersøkelsen kan også legges ut på bedriftens nettsider.
*) Dette betinger at Norsk Turistutvikling AS får tilsendt liste over epost til gjestene.
Hva kan gjesteundersøkelsen gi svar på?
Undersøkelsens primære oppgave er å få tilbakemeldinger fra gjestene på hva som fungerer bra og hva som bør endres i forhold til oppholdet eller besøket. Dette kan være alt fra markedsføring, booking, service til fysiske innretninger, adkomst osv.
Typiske spørsmål i en gjesteundersøkelse kan være:
- Hvor fant gjesten bedriften? (Hvordan fikk gjesten vite om bedriften?)
- Fikk gjesten den informasjonen som trengtes før ankomst?
- Hvordan opplevde gjesten oppholdet (i forhold til service, fasiliteter, pris mv.)?
- Ble forventninger til besøket innfridd?
- Forslag til forbedringer?
Resultater
Vi sender et enkelt pdf-dokument med oppdaterte resultater etter avtale. Dette kan være en engangsundersøkelse, repeteres hver måned, kvartal, sesong eller år etter hva som er hensiktsmessig for bedriften/destinasjonen. Dersom det ønskes kan resultatene, mot et tillegg i prisen, legges i en PowerPoint eller det kan gjøres krysskjøring mellom aktuelle spørsmål.
“Gjesteundersøkelsen har vært et meget bra middel for å få tilbakemelding, for deretter å forbedre vårt produkt.”
Gaute Rømo, Føllingstua Camping
Pris
Grunnpakke: Inntil 5 spørsmål + bakgrunnsinformasjon for gjesten**
- Pris kr 7 500,-.
- Pris pr. ekstra spørsmål: 1 000,-
**) Bakgrunnsinformasjon gjelder spørsmål om gjestens alder, bosted (fylke/land), type reise og reisefølge.
Prisen gjelder for gjennomføring av gjesteundersøkelsen i løpet av en periode på inntil 6 måneder. Det koster kr 3 000,- eks. mva. for hver nye 6 måneders periode (uavhengig av antall spørsmål) for videreføring av undersøkelsen med de samme spørsmålene.
Prisen gjelder for norsk utgave av undersøkelsen. Dersom det ønskes utgaver på engelsk, tysk, nederlandsk og eventuelt andre språk kommer det et mindre tillegg i prisen (be om pris).
Erfaring
Undersøkelsesopplegget er benyttet av mange reiselivsbedrifter over flere år og gir bedriftene viktige tilbakemeldinger for forbedring av produktet og grunnlaget for å øke inntektene.
Norsk Turistutvikling AS har gjennomført en rekke gjesteundersøkelser for mindre reiselivsbedrifter innen overnatting, servering og/eller aktiviteter. Det er mange måter å løse dette på, så ta kontakt så kan vi legge opp en tilpasset gjesteundersøkelse til en fast pris.
Tilbake til Gjesteundersøkelser