Norsk Turistutvikling

  • Hjem
  • Vi tilbyr
    • Utvikling av reisemål
    • Bærekraftig forretningsutvikling
    • Fritidsbolignæring
    • Tilgjengelighet for alle
    • Kurs og kompetanse
    • Spørreundersøkelser
    • Starte egen bedrift
    • Videreutvikle bedriften
    • Prosjekt- og prosessledelse
  • Kurs og konferanser
    • Fritidsboligkonferansen 2025
    • Kveldstreff på Maihaugen 25. mars
    • Seminar om bobilturisme onsdag 3. september
    • Kurset Bli en mer bærekraftig bedrift
  • Nettverk
    • Nasjonal klynge for campingnæringen
    • Norske fjellstuer og fjellhotell
    • Forum for fritidsboligkommuner
  • Publikasjoner
    • Camping
    • Campingvettregler
    • Hyttemagasinet for Lillehammerregionen
    • Andre publikasjoner
  • Blogg
  • Om oss
    • Ansatte
    • NTU Arktis
    • Miljø- og samfunnsansvar
    • Referanseprosjekter
    • Samarbeidspartnere
    • Håndtering av personopplysninger

Markedsundersøkelser

Det er svært nyttig og viktig å hente inn kunnskap om aktuelle markeder og målgrupper for å få et godt markedstilpasset produkt/konsept. Dette reduserer risiko ved investeringer og vegvalg for investorer, initiativtakere, grunneiere eller bedriftseiere.

Målet med markedsundersøkelse kan være å:

  • Vurdere potensialet i markedet for produktet, bedriften mv.
  • Finne ut hva markedet ønsker og deretter utvikle produkter tilpasset de målgrupper som er mest aktuelle, for å styrke konkurranseevnen.
  • Teste konsepter/produkter for tilpasse konseptet/produktet og minske risiko.

Markedsundersøkelsene gjennomføres i hovedsak webbasert, men kan også gjennomføres postalt/skriftlig eller som telefonintervju ved behov. Vi bistår i hele prosessen, fra utvikling av spørreskjema, via datainnsamling til analyse av resultater.

Vi har god kunnskap om markedstrender og reiselivsmarkedet.  Ved gjennomføring av markedsundersøkelser utarbeider vi forslag til skreddersydde spørreskjema. For noen av undersøkelsene samarbeider vi med datainnsamlingsbyrået Norstat.

Referanseprosjekt

  • Markedsundersøkelse for et nytt stort opplevelsesanlegg som er under planlegging
  • Markedsundersøkelse for fritidsbolig-konsepter ved Mjøsa
  • Markedstest av reiselivskonsept
  • Markedstest av satsing på gårdsturisme
  • Markedsundersøkelse for miljøvennlig fritidsbebyggelse
  • Markedstest av opplevelsesanlegg
  • Markedsundersøkelse for potensielle utstillere ved messe
  • Markedstest av nytt hyttekonsept
  • Markedstest for ny leirskole
  • Markedstest for besøksgård
  • Markedstest for hytteområde/destinasjon
  • Norsk Turistutvikling AS har i samarbeid med Norsk Bobilforening, Norsk Campingnettverk og Oppland fylkeskommune gjennomført en spørreundersøkelse rettet mot norske bobileiere.

 

Tilbake til Spørreundersøkelser

Ta kontakt hvis du ønsker mer informasjon.

Feil: Kontaktskjema ble ikke funnet.

Følg oss

Facebookinstagram

Kontakt oss

Adresse:
Norsk Turistutvikling A.S.
Fåberggt. 153 B, 2615 LILLEHAMMER
Telefon: 61 24 66 60
Mail: post@ntu-as.no

Våre ansatte

Norsk Turistutvikling AS

er rådgivere i reiseliv. Vi ble etablert i 1993 og er det eldste rådgivningsfirmaet innenfor reiseliv i Norge. Vi er et av Norges ledende kompetansemiljø innen reiseliv. Norsk Turistutvikling bistår reiselivsbedrifter, destinasjoner og offentlige aktører med rådgivning innen reiseliv. Vi gjennomfører analyser og vurderinger for å gi våre oppdragsgivere et best mulig beslutningsgrunnlag.

Copyright © 2025 · Norsk Turistutvikling AS

Accessibility by WAH