Norsk Turistutvikling har styrket staben med Hanne Kristiansen på laget. Hun har startet som prosjektleder/rådgiver i den Lillehammerbaserte bedriften.
Hanne kommer kommer fra Innovasjon Norge der hun jobbet som digital markedsfører for Visit Norway. Her var hun ansvarlig for markedsføringen av Norge i sosiale medier.
Hanne har bachelor i reiseliv fra Høgskolen i Lillehammer og master i internasjonal hotell- og reiselivsadministrasjon fra Norsk Hotellhøgskole i Stavanger og Oxford Brookes University i England. Hun har mer enn ti års erfaring fra arbeid med web, sosiale medier og destinasjonsmarkedsføring innenfor reiselivsbransjen.
Kjell Ove Solbakken daglig leder i Norsk Turistutvikling AS sier at Hanne vil tilføre selskapet viktig kompetanse i det å gjøre reiselivsproduktet mer attraktivt og synlig i markedet. Hun vil få et særlig ansvar med å utarbeide attraktive reiseruter for den nasjonale klyngen for campingbedrifter og bistå deltagerbedriftene til å øke attraktiviteten i markedet. Dette vil gjøres i nært samarbeid med NHO Reiseliv Campingavdelingen.
Hanne vil også delta i øvrige utviklingsprosjekter med sin sin solide kunnskaps- og erfaringsbakgrunn, med særlig ansvar for web og sosiale medier. Vi er opptatt av å bygge team med våre oppdragsgivere og samarbeidspartnere for å ta de næringsmessige muligheter i bruk og en økt satsing på sosiale media/web vil være viktig for å øke verdiskapingen i reiselivsnæringen. Hanne vil også bistå bedrifter og destinasjoner i digital markedsføring.
NTU har nå 6 medarbeidere og skal være en viktig og foretrukket samarbeidspartner for offentlige og private aktører som ønsker å utvikle arbeidsplasser og næringsvirksomhet innen reiseliv, opplevelser, fritidsbebyggelse, mat og andre tilgrensende næringer.